Vilkår og betingelser

 

Priser


Alle priser på Scandlys.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, da websitet opdateres dagligt.

Betaling


På Scandlys.dk kan du betale med kort eller bankoverførsel (du skal kontakte os). 

D. 1/1 2021 ændres der i reglerne for betalingstjenester, for at højne sikkerheden ved onlinekøb. De nye regler gør, at der kommer et ekstra sikkerhedsskridt til betalingprocessen.

Aftaleindgåelse


Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.

På Scandlys.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne. Alle kontrakter indgås på dansk.

Levering
Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af købsbeløbet. For levering til udland, gælder særskilte fragtpriser, kontakt derfor vores kundeservice.

På alle varer i butikken kan du se den forventede leveringstid. Den angivne leveringstid er den afsendelsestid, producenten har oplyst os. Denne leveringstid opdateres løbende ud fra vores leverandørs lagerstatus. Derfor er det en forventet leveringstid du ser på siden og i ordrebekræftelsen således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid, men vi vil altid bestræbe os på rettidig levering.

Vi anbefaler at du kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Kontakt os hurtigst muligt hvis varen lider af en skade. Læs mere og opret reklamationssag under punktet Retur/Reklamation.

Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos os.

Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør eller returnering. Synlige defekter eller mangler bør anmeldes til Scandlys.dk på leveringsdagen eller senest dagen efter.

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle du ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. 

Levering til Grønland og Færøerne
Ønsker du levering til Grønland eller Færøerne, kan du kontakte vores kundeservice via info@scandlys.dk for at få oplyst pris og leveringsdetaljer.

Fortrydelsesret 


Som forbruger har du ret til 14 dages fortrydelsesret ifølge købeloven.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Har du fortrudt dit køb, og ønsker at bruge din 14-dages returret (De 14 dagesreturret er gældende fra den dag du modtager dine varer.), kan du oprette en retur via det link, vi tidligere har sendt. Du vil kort tid efter modtage en returlabel, som vil blive fratrukket dit tilgodehavende hos os.

Følg instruktionerne vedrørende din returnering.
Udprint returlabel, og aflever pakken på dit lokale posthus eller pakkeshop.
Når du returnerer en vare til os, er det vigtigt, at den originale emballage er intakt.


Returforsendelsen koster 79 DKK, men for store pakker og palletransport vil forsendelsesprisen være anderledes.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har nogen spørgsmål.​Beskadiger du, skriver du på eller mister du emballagen, er det en værdiforringelse af varens værdi og derfor vil der blive fradrag i prisen ved returnering af dine varer.
Som minimum bliver der fratrukket min. 200 dk af prisen på en vare hvis den originale emballage er beskadiget, eller op til 40% af lampens værdi hvis lampen f.eks. returneres uden original emballage.

Så derfor er det vigtigt, at pakke varen, med original emballagen, godt ind enten i en papkasse eller med boblefolie, hvis du ønsker at returnere en vare.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes du sende en email til info@scandlys.dk og vi kontakter dig. ​​

Relevant lovgivning:
Aftalelovens § 1, Forbrugeraftalelovens §§ 18-25 (fortrydelsesret)

Anvendelse af Cookies


En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. 

En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

På Scandlys.dk anvendes cookies med det formål at skabe øget brugervenlighed.  Du kan slette cookies i Internet Explorer under menuen »Funktioner« - »Internetindstillinger« - »Slet cookies«.